Hírek

Friss hírek, információk

Leállás

Mi a teendő EKAER-üzemszünet esetén?

Az EKÁER-ben a 2015. március 1-jén életbe lépett jogszabályváltozások miatt karbantartásra kerül sor 2015. március 6-án 0:00 órától 4:00 óráig.

A szolgáltató kéri, hogy a karbantartás ideje alatt esedékes bejelentéseiket az 5/2015. (II.27.) NGM rendelet 19. §-ban foglaltak szerint legkésőbb a karbantartás megszűnését követő munkanapon teljesítsék.

Mi a teendő ilyen esetben?

Legkésőbb a következő munkanapon megtenni a bejelentést.

A vonatkozó szabály részletes szövege:

19. §

(1) Ha az EKAER elektronikus rendszerben üzemzavar történik, az állami adó- és vámhatóság az üzemzavarról és az üzemzavar elhárítását követően annak kezdő és megszűnési időpontjáról haladéktalanul közleményt tesz közzé honlapján.

(2) Az állami adó- és vámhatóság az elektronikus rendszerének karbantartás miatti leállítását megelőzően, a karbantartási igény felmerülésével egyidejűleg tájékoztatást tesz közzé honlapján a karbantartási célú üzemszünet várható kezdeti időpontjáról és tervezett tartamáról, valamint a karbantartásban érintett, időszakosan elérhetetlenné váló szolgáltatások köréről.

(3) Ha az EKAER elektronikus felület üzemzavar vagy karbantartás miatt, vagy az internet-szolgáltatás elégtelensége miatt nem érhető el, a bejelentés elmulasztása miatt az adózó nem szankcionálható és a bejelentéseket az akadály megszűnését követő munkanapon kell teljesíteni.

Arról minden esetben szükséges meggyőződni, hogy a hiba, szolgáltatáskimaradás nem az Önök rendszerében van!

EnglishSlovakiaGermanRomania