Hírek

Friss hírek, információk

Áruk...

Változik az EKÁER?

Jelenleg az áfacsalás elkövetésére igen alkalmas, éppen ezért kockázatosnak minősített termékek szállításánál, mint amilyen például a hús vagy a gyümölcs, az általánosnál szigorúbb kötelezettséget szab meg a jogszabály: ilyenkor már a kisebb tételeket is be kell jelenteni, és mindegy, milyen közlekedési eszköz viszi el az árut a kiindulóponttól a végcélig. A jövő évi adócsomag tervezete változtatna, tovább szigorítana az eddigi előírásokon.

Változhat az EKÁER

Az Országgyűléshez a múlt héten beterjesztett indítvány szerint a jövőben regisztrálni kellene az adóhivatal rendszerében

a nem kockázatos szállítmányokat akkor is, ha kisebb járművet használnak, de a raktérbe 3,5 tonnánál több árut

rakodnak. Ezzel azt akadályozná meg a kormányzat, hogy a kisteherautók túlpakolásával ki lehessen kerülni a regisztrációt és – s adott esetben – az ellenőrzést. A változtatással a csalárd, a jogsértő, a hatóság elől elrejtőzni próbáló szereplőket igyekeznek tetten érni.

Honnan tudja az adóhivatal, melyik jármű mennyi árut szállít?

Az országban több ponton is működik úgynevezett közúti súlymérő, amely segítségével pedig kiszűrhető, ha a kereskedelem valamely szereplője tévesen adta meg a rakomány súlyát. Az EKÁER mostani formájához is érdemi eredmények kapcsolódnak, a közúti árforgalom elektronikus ellenőrzése igen hatékony.

2016 első négy hónapjában 3,4 millió jelzés futott be az adóhivatal elektronikus közúti áruforgalom-ellenőrző rendszeréhez. Érdekesség, hogy az idei esetek nagyjából hatvan százalékában – vagyis kétmillió alkalommal – Magyarországon belül mozgott a bejelentett áru. Eközben az unió valamely államába a rakományok 20 százaléka ment, s nagyjából ugyanennyi is érkezett hozzánk az EU más helyeiről.

EnglishSlovakiaGermanRomania