
Mi a teendő EKAER-üzemszünet esetén?
Az EKÁER-ben a 2015. március 1-jén életbe lépett jogszabályváltozások miatt karbantartásra kerül sor 2015. március 6-án 0:00 órától 4:00 óráig.
A szolgáltató kéri, hogy a karbantartás ideje alatt esedékes bejelentéseiket az 5/2015. (II.27.) NGM rendelet 19. §-ban foglaltak szerint legkésőbb a karbantartás megszűnését követő munkanapon teljesítsék.
Mi a teendő ilyen esetben?
Legkésőbb a következő munkanapon megtenni a bejelentést.
A vonatkozó szabály részletes szövege:
19. §
(1) Ha az EKAER elektronikus rendszerben üzemzavar történik, az állami adó- és vámhatóság az üzemzavarról és az üzemzavar elhárítását követően annak kezdő és megszűnési időpontjáról haladéktalanul közleményt tesz közzé honlapján.
(2) Az állami adó- és vámhatóság az elektronikus rendszerének karbantartás miatti leállítását megelőzően, a karbantartási igény felmerülésével egyidejűleg tájékoztatást tesz közzé honlapján a karbantartási célú üzemszünet várható kezdeti időpontjáról és tervezett tartamáról, valamint a karbantartásban érintett, időszakosan elérhetetlenné váló szolgáltatások köréről.
(3) Ha az EKAER elektronikus felület üzemzavar vagy karbantartás miatt, vagy az internet-szolgáltatás elégtelensége miatt nem érhető el, a bejelentés elmulasztása miatt az adózó nem szankcionálható és a bejelentéseket az akadály megszűnését követő munkanapon kell teljesíteni.
Arról minden esetben szükséges meggyőződni, hogy a hiba, szolgáltatáskimaradás nem az Önök rendszerében van!